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#419 : Baiser mortel

Titre VO : "Personal Foul"

Titre VF : "Baiser mortel"

Réalisation : David Von Ancken

Scénario : Trey Callaway, Sam Humphrey

USA : 7 Mai 2008

France : 27 Octobre 2009

Casting :  Jessalyn Gilsig (Jordan Gates), Kyle Gallner (Reed Garrett), Lindsay Hollister (Paula âgée), Jacqueline Piñol (Rikki Sandoval), Keri Lynn Pratt (Paula Tolomeo), Roxy Darr (Pompom Girl), Gill Garci (Portier), Matt Haslett (Reporter), Jay Jablonski (Dugan Scott)

Résumé :

Lors d'un match de basket, Dugan Scott, remuant supporter des NY Empires, s'écroule après avoir marqué un panier du centre du terrain, sous les yeux de Danny et Flack, qui assistaient au match. Lindsay et les deux hommes vont devoir enquêter dans le monde des pom-pom girls.
Parallèlement, le tueur au taxi a fait une nouvelle victime, qu'il a déposé dans une fontaine. Stella et Hawkes parviennent à remonter la piste d'une compagnie de taxis, mais n'arrivent pas à identifier le tueur. Mac est de plus en plus sous pression par les médias, Reed en pôle position...
Enfin, Danny essaye de parler avec Lindsay et analyse ses relations sentimentales...

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Résumé long :

L’épisode s’ouvre avec des images des rues animées de New York, apparemment sans problèmes. Puis on voit la croix toujours accroché au rétroviseur intérieur. Une femme portant un manteau rouge essaye d’attraper un taxi. Une main ajuste le rétroviseur intérieur, et l’on aperçoit alors les yeux du conducteur. Il la repère, et allume son appareil de toit pour montrer qu’il est à nouveau en service. Elle le voit et monte à l’arrière. On voit ensuite une bâche bleue et jaune étalée sur le sol à côté d’un taxi en stationnement. La porte de la voiture s’ouvre et la jeune femme au manteau rouge est inconsciente sur la banquette arrière. Elle est traînée dehors et déposée sur la bâche jaune et bleue. Une main commence à frapper avec ce qui ressemble à un rocher contre le sol provoquant des étincelles. La femme est roulée près de l’agresseur. Les mains utilisent la « roche » pour faire des marques intentionnelles dans le cou de la victime. La jeune femme ne s’est pas débattue, elle n’a pas bougé et n’a rien senti. Le tueur l’enveloppe ensuite dans la bâche, la place dans le coffre du taxi et claque le capot. Il se rend ensuite sur le siège conducteur et démarre le véhicule. Il allume la radio, et écoute la retransmission d’un match des séries éliminatoires de basket. Il commence à conduire avec la croix accrochée au rétroviseur. On voit les illuminations de New York alors que l’on continue à entendre le match. Les NY Empire jouent pour les séries éliminatoires.

On voit ensuite les tribunes où les supporters enfiévrés soutiennent leur équipe à domicile. C’est la mi-temps mais on découvre Don et Danny parmi les spectateurs, appréciant leur soirée. Don est reconnaissant de l’invitation de Danny même s’il rigole du fait qu’il soit les « seconds plans » de celui-ci. Il y a ensuite un panorama des annonceurs publicitaires qui profitent de la mi-temps. Il s’agit d’un concours. Un fan parmi la foule pourra être tiré au sort avec les talons de billets. L’heureux gagnant aura la chance de remporter un million de dollar s’il marque un panier sur le terrain. Mais le tir doit être fait depuis le milieu du terrain. Alors que les organisateurs se préparent à tirer un ticket au sort, Danny et Don débattent pour savoir si un tir d’une telle distance est possible. Une jolie pom-pom girl tire le ticket, et un silence de mort s’abat sur le stade. Elle appelle la personne se trouvant Section 214, Rangée E, Siège 5. Le gagnant est un homme archi excité qui descend les escaliers glissant sur les rampes, recevant des félicitations et des vœux de réussite. Après avoir atteint le sol, il reçoit des câlins et des baisers des pom-pom girls des « Empire ». La pom-pom girl blonde et sexy qui a tiré son billet le félicite avec un baiser sur la bouche. Il se rend ensuite jusqu’au cours central et la jeune femme prend un micro et lui demande son nom. Il s’appelle Dugan Scott. « Eh bien, Dugan, êtes-vous prêt à décrocher un million de dollars », lui demande alors la pom-pom. Il répond alors avec beaucoup d’enthousiasme « Oh Oui ! ». Il adore l’attention que lui porte toutes les personnes présentes. L’arbitre lui donne un ballon pour qu’il fasse son tir. Danny et Don se chamaillent toujours pour savoir si oui ou non il peut réussir. Dugan dribble un peu. Il semble être nerveux et a du mal à se concentrer. Danny et Don parient finalement 50 dollars sur la réussite ou non de Dugan. Dugan prend son élan et lance le ballon en l’air.

La foule retient son souffle en attendant le résultat du tir. Finalement, la balle rentre dans le panier. Il a réussi, il a mis le panier ! La foule l’acclame avec enthousiasme. Dugan Scott vient juste de remporter un million de dollars. Tout le monde est incrédule. Les pom-pom girls se précipitent pour encercler Dugan et le féliciter. Soudain, Dugan commence à se tenir la tête. Il se penche, peut-être dépassé par sa victoire. Pendant que Don et Danny honorent leur pari, Dugan a toujours mal à la tête. Il est de plus en plus mal, et s’effondre soudain sur le terrain, et ne bouge plus. Quelqu’un appelle les médecins. Danny et Don regardent la scène. Les organisateurs demandent aux spectateurs de rester à leur place. Les médecins annoncent que Dugan a un pouls faible. Ils utilisent le défibrillateur pour tenter de réanimer Dugan, apparemment sans vie. Danny et Don se rendent alors sur le terrain. Le badge de Don leur permet d’accéder au terrain. Les ambulanciers déterminent qu’il est trop tard, et que Dugan est mort. Danny et Don assistent à toute la scène. Danny se met à genoux et examine soigneusement le corps de Dugan. Don évoque la théorie d’une attaque cardiaque mais Danny lui répond que c’est peu probable. Sa langue est enflée, ses pupilles sont dilatées et il y a une éruption cutanée et une décoloration tout autour de la bouche. Danny pense à un empoisonnement, mais Don est surpris et regarde les lieux en se demandant quel peut être un poison aussi rapide. Ils l’ont tous les deux vus courir il y a quelques secondes. Danny réalise alors qu’un meurtre vient de se produire sous leurs yeux. 

Du fait que le terrain de basket soit désormais une scène de crime, le match est arrêté et la foule est renvoyée chez elle. Lindsay et Danny se rendent dans la zone où Dugan Scott était assis. Don a trouvé que Dugan était titulaire d’un billet à l’année avec un autre couple ivre. Rien ne s’oppose à en apprendre sur la victime. Lindsay demande si quelqu’un a vu quelque chose. Don lui fait savoir qu’il a parlé avec les pom-pom girls et un couple de refs. Mais ils avaient tous les yeux rivés sur le panier jusqu’à ce que Dugan touche le sol. Lindsay et Danny continuent d’inspecter la zone autour du siège de Dugan. Lindsay se représente une vue d’ensemble des tribunes. Elle suggère de prendre les choses sous un autre angle : le match étant retransmis à la télévision, elle pense que la possession des images permettrait de bien commencer. Don accepte et propose de passer quelques coups de fils pour les récupérer. Danny trouve du sang sur le dos de l’un des sièges. Est-il à Dugan ? Il faudra voir, mais il n’a rien à faire là. 

Un animateur de radio parle du match de basket qui a coupé court, et du tueur au taxi, pensant que la ville a besoin d’une pause. 

Un paquet a été déposé dans une fontaine dans un des parcs de New York, enveloppé dans une bâche jaune et bleue. Mac ordonne de couper l’eau de la fontaine. Il travaille avec Stella et Hawkes. Stella explique qu’un appel a été passé au 911 très tôt ce matin. Ils commencent à inspecter la scène. Ils ouvrent la bâche et découvrent la femme au manteau rouge enveloppée à l’intérieur. La victime n’a pas de pièce d’identité, mais tout porte à croire qu’il s’agit d’une nouvelle victime du tueur au taxi, à commencer par la bâche et les marques « L2729 » dans le cou de la victime. Toutefois, Sheldon trouve quelques traces inhabituelles au bas de la bâche, et Stella récupère un aimant dans la bâche où se trouve la victime. Mac observe attentivement la fontaine. Stella lui demande ce qu’il a vu, mais Mac lui répond que c’est plutôt ce qu’il n’a pas vu qui l’interpelle. Il a constaté qu’il n’y a pratiquement pas de pièces de monnaie au fond de la fontaine, et se demande où sont toutes les pièces.

Il se trouve qu’un homme nommé Abraham Katz est chargé de vider les fontaines tous les matins. Stella et Mac vont questionner Mr Katz. Il confirme d’abord qu’il a bien récupéré les pièces de la fontaine ce matin. Il est toujours au milieu des sacs de pièces de toutes les fontaines dont il est responsable. Stella, accusatrice, lui demande s’il n’a pas vu qu’il y avait un cadavre dans la fontaine. Il lui répond qu’il a vu le corps et lui informe que ce n’est pas le premier. Mais il avait la responsabilité de vider les fontaines auparavant, et rétorque « Hey j’ai appelé le 911 ! ». Stella le choque en lui disant qu’il a trafiqué une scène de crime et des éléments de preuves. Ils lui demandent ce qu’il fait des pièces une fois collectées. Il leur dit qu’ils les nettoie, les trie, puis les retourne à la ville. Ils se renseignent sur les pièces collectées sur la scène de crime. Mr Katz les emmène vers un des établis où elles se trouvent, et leur demande s’ils veulent autre chose. Mac le regarde et lui dit qu’il veut prendre le sac. 

Sid détaille son rapport d’autopsie à Danny et Lindsay concernant Dugan Scott. Danny recherchait toujours la cause du décès. Sid lui apprend qu’il l’a en effet déterminée, mais que ce n’est pas si simple. Lindsay fait remarquer que ce n’est jamais simple. Sid confirme que D. Scott est mort douloureusement et atrocement d’un empoisonnement, avec un composé appelé communément « Nightshade ». Il provient d’une plante appelée Feladonna, plus précisément des feuilles. Il y avait une dose très concentrée, qui a provoqué la mort en 5 minutes. Sid confirme qu’il n’a pas été administré par injection ou inhalation. Lindsay explique que les seules causes restantes sont l’ingestion ou le contact. Sid fait remarquer que la décoloration autour de la bouche peut être une possibilité. Lindsay lui demande quel était le contenu de l’estomac de Dugan. Sid, sur un ton ironique, énumère un tas d’aliments que l’on peut trouver dans un événement sportif, et de la bière. Sid explique qu’il a également trouvé des traces de fentramine. Lindsay secoue la tête, et se demande « pourquoi un homme irait-il manger toute cette nourriture et prendre un coupe-faim ? ». Sid n’est pas sur de lui mais donne à Lindsay ce qui pourrait être des preuves. Les baisers. 12 séries de rouge à lèvre qui recouvraient le visage et le cou de Dugan. Lindsay commente qu’il y a 12 pom-pom girls dans l’équipe. Sid précise qu’il a aussi trouvé une marque légère sur la bouche de Dugan. Il leur donne également une empreinte de lèvres de Dugan comme référence. Comme ils ont tout ce qu’ils ont besoin de l’autopsie, Lindsay le quitte pour aller travailler.

Danny tente de ralentir Lindsay. Mais Lindsay garde une distance en lui disant que du travail les attende. Danny veut rétablir le contact et lui demande de s’arrêter, ce qu’elle fait. Danny veut parler. Lindsay le regarde surprise et lui dit « Maintenant ? ». Elle lui explique que ce n’est pas le meilleur moment. Danny est désemparé et lui demande de lui dire quand ça sera le moment. Lindsay le regarde avec confusion et on lit la peine dans ses yeux. Elle lui dit alors « Honnêtement, je ne sais pas ». Elle se retourne et s’en va. Danny, debout, la regarde. 

Mac se trouve dans une salle de conférence. Il concentre tous ses efforts pour continuer sa traque contre le tueur au taxi. Toutes les données sont disséminées dans un certain chaos. Alors qu’il passe en revue les derniers indices, son téléphone sonne. C’est Reed Garrett. Il cherche la dernière information concernant le tueur au taxi pour son blog. Mac informe Reed avec tact qu’il lui a donné ce numéro de portable pour un usage personnel et non professionnel. Reed lui explique qu’il veut simplement pouvoir donner des informations à ses lecteurs sur les personnes dont ils doivent se méfier, car ils ont le droit de savoir. Mac lui fait savoir que, bien qu’il soit fier de sa détermination, il franchit les limites. Reed tente de le convaincre, en vain. Mac lui dit au revoir et raccroche. La détermination de Reed est grande et, écrit un nouvel article sur son blog, faisant référence à Mac, pour faire croire qu’il est sa source. 

Danny discute et Lindsay et lui fait savoir qu’il n’a pas appris grand chose sur les preuves recueillies dans la zone de Dugan Scott. Cependant, il a fait des recherches dans le Codis pour le sang qu’il a retrouvé derrière un des sièges. Il appartient à un certain Lamont Henford. Il travaille dans le stade. Il vient d’obtenir une libération conditionnelle. Danny a découvert que Henford et Scott ont eu une altercation il y a 2 jours. Dugan a déposé une plainte auprès du service de sécurité. Lindsay essaye d’imagine la théorie que Henford a voulu se venger de Scott, alors qu’ils se dirigent vers l’ascenseur pour aller l’interroger. Danny essaye de faire sourire Lindsay et en appuyant sur le bouton lui dit « Peanuts, PopCorn, Poison ». Il rit, et Lindsay ricane simplement.

Lindsay et Danny trouvent Henford qui travaille dans le stade. Il a une grosse lèvre meurtrie. Lindsay et Danny commencent l’entretien en lui demandant comment cela est arrivé. Henford admet s’être battu. Il ne pense pas être allé trop loin. Ouais, il connaissait Scott. Il était connu pour boire comme un trou mais était radin. Il explique ce qu’il s’est passé. Scott l’a appelé pour acheter une autre bière. Henford débattait pour savoir s’il devait en avoir une autre, mais a cessé. Dugan l’a ensuite humilié devant tout le monde pour ne pas avoir fermé sa braguette. En une minute, Dugan a fait chanter à tout le monde « Vérifiez votre braguette, vérifiez votre braguette ! ». Henford a trouvé qu’il allait trop loin et l’a poussé. Henford a alors reçu un coup de poing, et l’état de sa lèvre l’a humilié aussi. Lindsay demande ce qu’il s’est passé ensuite. Henford l’informe qu’il s’est levé et est rentré chez lui pour aller boire une ou 2 bières de sa réserve. Lindsay semble surprise que ce soit aussi simple. Il lui dit que Dugan Scott ne valait pas le coup qu’il retourne en prison, et Danny lui fait savoir qu’ils ont tous à voir avec celui-là. 

Stella et Hawkes s’occupent des preuves du dernier meurtre du tueur au taxi, y compris les pièces de monnaies fournies par Mr Katz. Stella semble se concentrer davantage sur le petit aimant qu’elle a retrouvé avec la victime et sur un bouton étrange qui était dans le sac des pièces de monnaies. 

Mac répond aux médias lors d’une conférence de presse. Il parle du dernier meurtre, et évoque certaines pistes. Mais il ne leur donne rien de précis et de concret. Il assure tout de même que c’est devenu leur priorité pour arrêter la série de meurtres. Comme Mac s’adresse aux journalistes, Reed se glisse et pose une question : « Prendriez-vous un taxi vous même ? ». Tout le monde attend sa réponse avec impatience. Pris au dépourvu, Mac s’arrête puis répond honnêtement. « Non, non, je n’en prendrais pas. Pas tant que la personne responsable de ces meurtres ne sera pas arrêtée. » Avec cette question, Mac met fin à la conférence et quitte l’estrade. Jordan Gates se précipite, lui demandant s’il n’est pas fou d’avoir dit une telle chose, car cela pourrait paralyser la ville. Beaucoup de monde compte sur les taxis. Mac se retourne et lui demande si elle n’est pas folle. Mac lui dit que les citoyens n’ont qu’à marcher ou prendre le métro. Jordan lui dit que tous les chauffeurs de taxis honnêtes vont peut-être perdre leur job. Mac l’informe qu’il préfère des chômeurs que des morts. Il ne se parlent pas les yeux dans les yeux, et Mac se retourne finalement pour lui poser une question directe : « Etes-vous prête à assumer la responsabilité de la prochaine victime de ce tueur au taxi ? ». Elle ne répond pas. Mac ne pense pas que ça soit le cas, et s’en va.

Un animateur de radio est saturé par tous les appels de citoyens qui ont entendu les avertissements de Mac.

Mac et Stella sont de retour en salle de conférence et font un nouveau point sur l’affaire. La plus grande frustration pour eux est l’incapacité de déchiffrer le code du tueur au taxi. Ils vont reprendre les informations qu’ils possèdent. Etape par étape, point par point. Stella signale qu’ils ont un nouvel indice. En réalité, il y a 2 indices qui n’en forment qu’un seul. Le petit aimant et le bouton qui ont été trouvées sur la dernière scène de crime ne sont qu’une seule preuve. Stella pense qu’ils sont venus se glisser dans l’eau. Ils sont vieux et ont une composition au plomb. Elle n’a pas d’autres informations, mais peut certainement le relier à l’assassin. 

Le téléphone de Stella sonne, c’est Sheldon qui l’invite à une excursion. Il l’emmène à l’établissement scolaire « King’s County ». Ils marchent sur le campus et s’arrêtent devant un arbre relativement imposant. Cela correspond à l’endroit d’où proviennent les traces trouvées sur la bâche. Il s’agit de déchets aviaires. Stella, en riant, lui dit qu’il y a 1 million de pigeons à New York. Mais Sheldon a fait des recherches, et lui demande combien de perroquets d’Amérique du Sud se trouvent dans cette ville. Il lui explique que dans les années 60, lors d’un déchargement d’avions cargos, une caisse a été ouverte d’Argentine et des perroquets sont venus se loger dans cet arbre. Depuis, ils ont multiplié leur nombre et leur bruit. Sheldon lui dit que les déchets aviaires correspondent à ce type d’oiseaux. Il pense que le tueur a trouvé sa bâche quelque part près de cet arbre. Sheldon et Stella commencent à marcher et aperçoivent une zone de construction. Sheldon voit des bâches similaires à celles utilisées par le tueur. Stella remarque des marques de pneus. Elles sont fraîches mais ne correspondent à aucun des engins de construction utilisés ici. Stella voit soudain une coupure dans la clôture du chantier et dit à voix haute que c’est peut-être ici que le tueur vient s’approvisionner en bâches. 

Danny observe au microscope un des rouges à lèvre trouvés et semble perplexe. Il prend l’échantillon et le regarde à la lumière, semblant confus. Lindsay entre et le voit, et lui demande pour le taquiner s’il a besoin d’aide pour discerner la bonne teinte. Danny sourit et lui explique. Un des échantillons a changé de couleur. Lindsay le regarde, intriguée. Danny lui montre l’échantillon en question. Il explique que la couleur initiale était rose, et Lindsay prend l’échantillon et reconnaît qu’il est désormais de couleur ambre. Danny explique que les traces d’atropine ont la capacité de faire changer de couleur. Lindsay est d’accord. Elle prend la photo de l’équipe des pom-pom girls des « Empire » et se demande laquelle a pu porter ce rouge à lèvres. Danny se pose une autre question, comment se fait-il que la fille qui l’avait sur sa bouche ne soit pas morte ? 

Les pom-pom girls ont toutes été convoquées et Lindsay collecte les empreintes de lèvres pour les assimiler aux traces de rouges à lèvres. Lindsay s’est vu confier la récolte des échantillons, tandis que Danny et Don sont dans la salle d’observation, et semblent jouir du spectacle. A un moment, Lindsay se retourne vers la fenêtre sachant très bien ce qu’ils s’imaginent dans leur tête. Danny prend les échantillons prélevés et les compare avec les empreintes de lèvres, il trouve une correspondance. Il lui dit de se concentrer sur Paula Tolomeo. Lindsay apprécie qu’il y ait une correspondance, mais sait qu’ils ont besoin de plus pour classer l’affaire. 

Stella explique à Mac qu’elle a une correspondance pour les bandes de roulement trouvées sur le chantier. Elles réduisent la liste à 8 compagnies de taxis utilisant ce type de pneus. Stella lui dit aussi qu’elle sait d’où vient le bouton. Les compagnies l’utilisent pour suivre leurs véhicules. Mac fait remarquer que désormais, les taxis sont surveillés par GPS, et que ce type d’observation n’est plus très courant. Stella acquiesce, et lui dit qu’une seule compagnie de taxi utilise les aimants comme celui qu’ils ont trouvé : Les « Zenith Cabs ».

L’animateur parle d’une entreprise de chauffeurs de taxis et évoque l’avertissement de Mac Taylor. 

Sheldon et Stella se rendent à la compagnie « Zenith Cabs » pour leur poser quelques questions. Ils sont accueillis avec hostilité et frustration face au manque de travail. Ils commencent par questionner le directeur concernant l’aimant, qui ne donne pas une abondance d’informations. Mais il explique que le conducteur en question a frappé tous les aimants du tableau et a fait des trous dans le mur. Lorsqu’ils lui demandent pourquoi, il répond qu’il était frustré de ne pas avoir son bail. Stella lui demande son nom, le directeur rit, lui expliquant que vu le nombre d’allées et venues dans sa compagnie, il est incapable de prononcer les noms de ses chauffeurs. Mais il l’invite à chercher dans ses fichiers. Stella lui informe qu’elle sera libre quand il reviendra sur son offre. Sheldon interrompt l’échange et demande à voir le trou dans le mur. Le directeur fait quelques pas et leur montre le trou, caché derrière un calendrier des pom-pom girls des « Empire ». Doc commence à prélever des échantillons dans l’espoir d’établir un profil ADN. Il y a une correspondance avec un meurtre non résolu de Rochester. Stella se rend compte que cela pourrait être énorme, et passe immédiatement un coup de fil pour avoir accès au dossier de l’affaire concernée. 

Mac regarde les points saillants de sa dernière conférence de presse. La fatigue et la frustration sont très visibles sur son visage. Stella arrive après avoir reçu un appel de sa part, et lui demande s’il a besoin d’elle. Mac la regarde et la laisse lui expliquer que les éléments de l’affaire de Rochester leurs sont expédiés pendant qu’ils parlent. Elle lui dit que cela peut apporter gros. Mac la regarde lassé, et espère juste qu’elle a raison. Stella sait que Mac subit des pressions énormes pour qu’il résolve cette affaire. Elle essaie de le rassurer en lui disant qu’ils se rapprochent et qu’ils vont le coincer. Mac sait qu’il est surveillé par les médias, le bureau du maire et son propre patron, Mac se demande juste si le temps de résolution sera suffisant. Stella essaie de le réconforter en plaisantant, mais Mac n’arrache pas un rire. Mac est vraiment préoccupé, il se promène en long et en large dans son bureau et s’assoit sur le canapé. Il explique à Stella que ce matin, il a reçu un appel de la veuve de Ben Melvoy, l’une des victimes du chauffeur de taxi. Stella s’approche et le rejoint sur le canapé. Mac lui relate une partie de sa conversation. Les Melvoy avaient un enfant en bas âge et un nouveau-né. Ils étaient également à 2 semaines de fêter leur anniversaire de mariage, lorsque Ben est rentré dans le mauvais taxi. Stella est bouleversée. Mac lui explique que cette femme ne lui a demandé qu’une seule chose, arrêter le tueur avant qu’il ne fasse une nouvelle victime. Mac est déboussolé de n’avoir pu lui offrir que des excuses et sa sympathie. Il commente cela et tout le sang et les dégâts que le meurtrier a fait, il lui dit qu’ils ont vraiment peu pour aller le coincer. Mac regarde Stella pour se rassurer, montrant pour la première fois l’insécurité concernant la résolution de cette affaire. Il lui demande « est-ce que nous allons avoir cet homme ? ». Stella connaît les enjeux si elle ne répond pas avec conviction et dit alors « Nous le devons, nous le devons ». 

Lindsay regarde les images du match de basket. Elle se concentre sur Paula Tolomeo, la femme pour laquelle les empreintes de lèvre correspondaient à l’atropine trouvée. C’est elle qui a tiré le ticket gagnant de Dugan Scott. Comme Lindsay regarde la scène sous différents angles, quelque chose lui attire l’œil. Elle voit Paula laisser tomber le ticket qu’elle a tiré au sort sur le sol du terrain. Danny entre et voit son travail. Lindsay remet l’enregistrement au début. Elle regarde Paula tirer le billet de la barrique. Mais il y a quelque chose qui tombe sur le sol. Lindsay regarde avec précision, il s’agit bien du ticket que Paula tire mais ce n’est pas le numéro qu’elle appelle qui est inscrit dessus. Ce n’était donc pas du tout un hasard. 

Stella et Sheldon examinent les preuves de Rochester. Les éléments ne correspondent pas vraiment à ce qu’ils ont actuellement, exceptées les marques « L2729 » sur le cou de la victime, comme celles sur les autres victimes du tueur au taxi. Sheldon explique que si l’échantillon de sang est celui du tueur au taxi, il a quelque chose d’anormal. L’échantillon est mélangé avec un produit traitant les patients atteints d’un cancer ou les junkies. Il décide de prendre l’échantillon à la toxicologie pour avoir plus de renseignements. 

Don, Danny et Lindsay se rendent à l’appartement de Paula pour lui poser quelques questions, avec un mandat. Ils ne la trouvent pas, et demandent au gardien de les laisser entrer. Alors qu’ils regardent autour d’eux, ils trouvent des vêtements bien trop grands pour être ceux de la suspecte. Lindsay trouve plusieurs ouvrages sur les herbes et les plantes ainsi que la botanique sur ses étagères. Le réfrigérateur est vide, mais il y a la photo d’une blonde en surpoids sur la porte. Ils pensent à une colocataire, mais le gardien les informe qu’elle vivait seule. Mais ils se disent qu’à New York, les colocataires ne sont pas toujours honnêtes sur leur vie, et qu’elle fait peut-être de la sous-location. Lindsay découvre de nombreuses pilules amaigrissantes, ce qui peut expliquer les traces de fentramine trouvées sur la victime. Mais Danny décroche le gros lot : il trouve juste en dehors de la fenêtre le jardin de feladonna, dont Sid a expliqué que c’était utilisé pour fabriquer le poison. Don demande curieux ce qu’est le petit arbuste juste derrière elle, elle lui répond que c’est sûrement des haricots calabar. Soudain, l’expression de Lindsay change, et elle dit « C’est ça ! Elle a fait un antidote ». Ils peuvent être utiliser pour contrer l’effet du poison. Lindsay explique alors comment Lindsay a pu s’y prendre pour fabriquer le poison et l’antidote. En vidant deux capsules, elle en a remplit une avec le poison et l’autre avec l’antidote à administrer dès qu’elle a donné le poison à Dugan Scott. Tous sont d’accord avec sa théorie, mais il manque un élément : l’explication. Lindsay dit alors qu’il faut aller lui demander. 

Mac et Reed marchent dans le laboratoire, en échangeant des mots de colère. Mac n’a pas apprécié que Reed l’utilise pour son blog. Mais Reed n’apprécie pas d’être maintenu à l’écart de cette affaire, il se sent personnellement impliqué à tort. Mac finit par perdre patience et est poussé à expliquer à Reed tout le respect et l’amour qu’il avait pour Claire, la mère de Reed. « Regarde qui est-ce que tu salis ». Alors que Mac se retourne pour quitter Reed, il lui demande si c’est une menace de lui ou de l’assassin. Mac lui répond sévèrement les 2, puis s’en va dans le couloir. Alors que Reed regarde Mac partir, il reçoit un message sur son téléphone. Celui-ci dit que s’il veut en savoir plus sur le tueur au taxi, il doit se rendre à 22h à l’angle de Hudson et Franklin. L’expéditeur du message est inconnu. Reed semble déterminé, et quitte le labo. 

Le programme de reconnaissance faciale permet à Lindsay de découvrir que la photo du réfrigérateur n’était pas celle d’une colocataire mais de Paula Tolomeo elle-même. Elle arrive finalement pour son entretien. 

Paula est assise dans une salle d’interrogatoire. Danny est derrière elle, Lindsay en face, et Don se trouve juste à côté de Lindsay. Paula commence à taper ses mains sur la table en scandant « manger une salade, manger une salade ». Cela révèle l’événement qui a précipité les évènements, tout a commence il y a 2 ans. Le tir du milieu du terrain pour remporter un million de dollar est un événement annuel. Il y a 2 ans, Paula alors très forte, assistait au match avec son petit ami, et a été tirée au sort. Son siège était tout près de celui de Dugan Scott. Lorsqu’elle s’est levée pour descendre sur le terrain, Dugan a commencé à chanté « mange une salade, mange une salade ». Elle a été humiliée car toute la zone a chanté avec lui. Les chants semblaient grandir au fur et à mesure qu’elle descendait, espérant que cela cesse. En raison de cette humiliation, le petit ami de Paula l’a laissé tomber le lendemain. Elle explique que les étrangers s’approchaient d’elle en disant « mange une salade ». Elle était décidée à le venger, et l’a donc empoisonnée. Don, stupéfait, demande « crime passionnel ? » et Lindsay rectifie :  « crime de patience ».

Paula explique qu’elle a tout fait pour changer pendant 2 ans, dans l’espoir de se venger. La diététique, la chirurgie plastique, et après essai sur essai sur essai, elle a fait le concours de pom-pom girls pour pouvoir se venger. Elle voulait qu’il s’empoisonne devant la foule entière. Danny, qui se trouve derrière, elle, lui dit qu’il espère que cela valait le coup car elle vient de dire au revoir à sa vie. 

Plus tard dans la nuit, on voit Lindsay qui marche sous la pluie. Elle est perdue dans ses pensées lorsque son téléphone sonne : c’est Danny. Danny lui demande où elle est, elle explique qu’elle se promène sous la pluie, c’est quelque chose qu’on fait dans le Montana, il ne peut pas comprendre. Danny tente désespérément de gagner le retour de Lindsay qu’il comprend davantage maintenant. Lindsay lui dit « comme quoi ? ». Danny lui explique qu’il comprend comment il l’a repoussé et comment il a agit avec elle. Lindsay lui dit qu’elle a essayé de lui donner son espace mais qu’elle ne sait pas combien de temps elle pourra se sentir seule. Elle est blessée. La situation a affecté son travail et lui a brisé le cœur. Danny est désolé et lui promet que cela n’arrivera plus. Parce que la vérité c’est qu’elle lui manque. Elle lui manque tellement qu’il ne peut pas exprimer cela par les mots. Lindsay change d’expression et s’arrête en lui demandant s’il sait combien il est dur de l’aimer. Danny fait un petit rire, il lui demande de venir lui dire cela en la suppliant. Elle reste sous la pluie avant de répondre que « she’s got to go ». Elle raccroche ensuite le téléphone. Elle reste là une minute, pensant à son prochain départ. 

Stella et Sheldon regardent les rapports toxicologiques. Sheldon détermine que le « grandualsytocis » a été causé par 2 médicaments, qui sont utilisés pour lutter contre la psychose grave. Puis il découvre, en faisant des recherches, que ce cocktail de médicaments n’a été utilisé il y a 1 an au cours d’essais cliniques que pour des cas d’extrême urgence. Ces essais ont été réalisés dans 3 établissements, mais un 4ème a utilisé le cocktail et a été arrêté pour de nombreuses violations. Stella a le nom sur le bout de la langue, car ils ont été informés de la libération anticipée des patients. Elle prend immédiatement le téléphone. Sheldon lui demande ce qu’elle fait, et elle répond qu’elle souhaite avoir accès aux dossiers médicaux de ces patients. Cela peut prendre un certain temps, mais Sheldon a le temps.

Quelqu’un frappe à une porte, qui s’ouvre, c’est la porte de l’appartement de Danny. Rikki lui apporte un petit pot de sucre. Elle lui explique la façon dont les voisins ont tendance a demander pour le sucre, et lui en a donc apporté. Elle demande à entrer. Danny l’arrête. Il lui explique qu’il a réfléchi et en a conclu qu’elle avait raison. Ils se sont fait du bien l’un l’autre, mais maintenant cela peut peut-être leur faire du mal. Avant que Danny ne puisse ajouter quelque chose, Rikki lui annonce qu’elle déménage. Elle a besoin d’un nouveau départ, elle aura juste beaucoup de souvenirs. Danny veut s’excuser mais Rikki l’arrête. Elle lui demande de lui dire simplement au revoir, ce qu’il fait. Elle se retourne pour s’en aller lorsque Danny l’appelle. « Et le sucre ? » lui dit-il. Rikki s’approche et touche son visage. Elle lui dit que c’est un homme bien, et qu’il n’a qu’à le garder. Elle se retourne et s’en va. Danny rentre dans son appartement, il pense alors beaucoup à Ruben Sandoval. 

Stella et Sheldon se rendent dans le bureau de Mac. Stella a des dossiers dans ses mains qu’elle pose sur le bureau de Mac. Elle lui dit qu’ils n’auront pas besoin d’une signature du juge pour les dossiers des patients qu’ils cherchaient. Il y a 4 patients répondant aux critères, qui ont été libérés prématurément. Mac s’empare du dossier en regardant à l’intérieur. Un patient avait plusieurs choses en commun avec le profil de l’homme recherché. Mais il y a un gros problème, le seul nom sur le dossier est « John Doe ». Mac est désabusé. Ils ont toutes les informations, mais pas de nom. Il claque le dossier sur son bureau en criant « assez, c’est assez ! ». Mac demande à ce que toutes les autres affaires soient reléguées au second plan, tout le monde doit être sur cette affaire. Stella, Sheldon, Danny, Lindsay, Adam, tout le monde doit s’y mettre, travailler 2 fois plus s’il faut, jusqu’à ce que le tueur au taxi soit coincé. Stella et Sheldon montrent leur accord, et repartent travailler. 

Il pleut toujours. Lindsay se promène encore et se rend vers une station de métro mais constate qu’elle est fermée. « Oh non », crie-t-elle. 

Nous voyons la voiture infâme avec la croix accrochée au rétroviseur. Le temps est à l’orage. 

Lindsay est dans la rue, elle semble être en train de rechercher un taxi.

On voit un taxi s’arrêter sur le côté de la rue, une main ouvre la porte et un passager monte à l’arrière. C’est Reed Garrett. Il saute à l’intérieur et referme la porte. Nous voyons alors une paire d’yeux morts sous une casquette sur le siège conducteur. Reed tente de faire la conversation en expliquant qu’il devait rencontrer quelqu’un mais que personne n’est venu. On voit les yeux du chauffeur de taxi bouger. Reed ne reçoit aucune réponse à ce qu’il dit. On nous montre la vue depuis le siège arrière de la voiture, et on voit une nouvelle fois cette croix infâme accrochée au rétroviseur intérieur. Le chauffeur ferme la petite fenêtre qui le sépare de Reed. « Bonjour ? ». Reed frappe à la fenêtre depuis le siège arrière et répète « Bonjour ? ». Mais le conducteur l’ignore.

En silence, le chauffeur démarre avec Reed sur le siège arrière. La seule chose que l’on entend, c’est la pluie qui tombe. 

Ce script appartient au site twiztv.com

***

EXT. NEW YORK CITY STREET - NIGHT

MUSIC IN

[ON YELLOW TAXIS MOVING ON THE STREETS]

INT. DEATH CAB - NIGHT

[CABBIE KILLER WATCHES RONNA DIXON IN REARVIEW MIRROR AS SHE HAILS A CAB. HE TURNS ON HIS “ON DUTY” SIGN.]

INT. UNDISCLOSED LOCATION - NIGHT

[CABBIE KILLER SPREADS OUT A TARP NEXT TO HIS CAB. HE OPENS THE BACK DOOR, REVEALING A DEAD RONNA DIXON. HE PULLS HER ONTO THE TARP, SCRATCHES MARKINGS ON THE BACK OF HER NECK, RUBS IT IN. HE WRAPS HER IN THE TARP, DUMPS HER INSIDE THE CAB’S TRUNK, SLAMS IT SHUT. HE STARTS THE ENGINE, TURNS ON THE RADIO…]

MUSIC OUT

VERNE LUNDQUIST (V.O.)

Four seconds left on the shot clock. Lenkov passes to--

EXT. NEW YORK CITY STREET - NIGHT

[CAB MOVES ALONG THE STREET]

VERNE LUNDQUIST (V.O.) (CONTINUED)

--Humphrey. Humphrey hands off to Reiter.

EXT. NEW YORK CITY SKYLINE - NIGHT

VERNE LUNDQUIST (V.O.)

Reiter to Callaway. And Alley Oop, it’s another two pointer for the New York Empires. [HALFTIME BUZZER SOUNDS]

EXT. HUDSON SPORTS ARENA - NIGHT

INT. HUDSON SPORTS ARENA - NIGHT

[ON CHEERING FANS AND PLAYERS ON THE COURT]

VERNE LUNDQUIST (V.O.)

There’s the halftime buzzer, but [MUSIC IN] CBS Sports coverage continues.

DETECTIVE DON FLACK

Hell of a game, Mess.

DANNY MESSER

Yeah. Glad you could make it.

DETECTIVE DON FLACK

Me, too. You should piss Lindsay off more often.

VERNE LUNDQUIST (V.O.)

Verne Lundquist and Bill Raftery with you here and what an exciting evening of play-off action we’ve already seen, Bill.

BILL RAFTERY

The action is just beginning.

VERNE LUNDQUIST

One lucky fan’s seat number is about to be drawn at random, giving him one chance to sink a shot from half court.

BILL RAFTERY

And walk away with one million dollars, Verne. I’m talking Benjamins.

DETECTIVE DON FLACK

Never gonna happen.

DANNY MESSER

Oh, why? You think you could do it?

DETECTIVE DON FLACK

You kidding me? Boom. Nothin’ but net, baby.

DANNY MESSER

Okay.

PAULA TOLOMEO

Section 214. Row E. Seat 5.

MUSIC IN

DUGAN SCOTT

(with mouth full of popcorn) Seat 5!? Seat 5! That’s me! Here I come!

[CHEERS]

[HE RUNS DOWN THE AISLE, SLAPPING HANDS WITH OTHER FANS. ON THE COURT, THE CHEERLEADERS KISS HIM.]

DUGAN SCOTT (CONTINUED)

A million dollars! Show me some sugar. Oh, yeah.

[DUGAN KISSES PAULA]

PAULA TOLOMEO

Hey, what’s your name?

MUSIC OUT

DUGAN SCOTT

Dugan Scott.

PAULA TOLOMEO

Ready to take your shot at a million bucks, Dugan?

DUGAN SCOTT

Oh, yeah!

ANNOUNCER (V.O.)

All right, New York fans. Let’s get ready to cheer on Dugan Scott for the one million dollar shot.

DANNY MESSER

Oh, I think he can do it.

DETECTIVE DON FLACK

No, he can’t.

DANNY MESSER

Wanna make a little wager?

DETECTIVE DON FLACK

Fifty bucks.

DANNY MESSER

I hate to take a colleague’s money, but for you, I will be happy to make the exception. Come on.

[DUGAN BOUNCES THE BALL, TAKES HIS SHOT AND MAKES IT]

[CHEERS/APPLAUSE]

MUSIC IN

DANNY MESSER

He did it! He did it!

DETECTIVE DON FLACK

No!

VERNE LUNDQUIST (V.O.)

Oh, my goodness. I just saw it and I still can’t believe it.

ANNOUNCER (V.O.)

And we have a winner. Dugan Scott, one million dollars. Let him hear it!

DANNY MESSER

Whoo!

DETECTIVE DON FLACK

I owe you ten.

[DUGAN HOLDS HIS HEAD, FALLS TO THE FLOOR]

MUSIC OUT

MUSIC IN

PAULA TOLOMEO

Oh, my God. Call the paramedics!

ANNOUNCER (V.O.)

Ladies and gentlemen, for security purposes, please remain

PARAMEDIC (V.O.)

[OVERLAPPING] All right, please stand back.

ANNOUNCER (V.O.)

in your seats. We ask that you please stay seated

PARAMEDIC

[OVERLAPPING] He’s got a faint pulse.

ANNOUNCER (V.O.)

until further instructions. Thank you.

[WALLA]

PARAMEDIC (CONTINUED)

Clear. No response. 300 joules. Clear again.

DETECTIVE DON FLACK

Danny.

SECURITY

Hold it right here, fellas.

DETECTIVE DON FLACK

NYPD.

SECURITY

All right, you can go.

PARAMEDIC

No, nothin’. He’s gone.

DETECTIVE DON FLACK

Heart attack?

DANNY MESSER

Doesn’t look like it. Hyperhidrosis, severe rashing, dilated pupils. It looks like some sort of poisoning.

DETECTIVE DON FLACK

It’d have to be pretty fast-acting. I mean, we just saw him run down here and sink that shot with our own eyes.

DANNY MESSER

Either way, looks like this game just went into overtime.

THEME MUSIC IN

SHOW TITLE - OPENING SEQUENCES

OPENING CREDITS

END OF TEASER

EXT. NEW YORK CITY SKYLINE - NIGHT

EXT. NEW YORK CITY STREET/HUDSON SPORTS ARENA - NIGHT

[WALLA]

EXT. HUDSON SPORTS ARENA - NIGHT

[WALLA]

ND MALE SPORTS FAN

Yeah, I’d like to get my money back on this ticket.

INT. HUDSON SPORTS ARENA – UPPER LEVEL

SEATING – NIGHT - LATER

DETECTIVE DON FLACK

Okay. So it turns out our vic, Dugan Scott, was a ten-year season ticket holder in Seat E-5. He also picked up a couple drunk and disorderly tickets along the way.

LINDSAY MONROE

Anybody on the floor see anything?

DETECTIVE DON FLACK

Spoke to a couple of cheerleaders, refs, security staff, all of them had their eyes glued to the basket until he hit the hardwood.

DANNY MESSER

I’m surprised he didn’t kick the bucket from altitude sickness with these seats.

LINDSAY MONROE

That or the nachos. You know, maybe we should take a look at this scene from another angle. This was a televised game, right? There were cameras all over the place? If you could get us some footage, maybe we can get a better detail picture of what happens.

[DANNY SWABS THE UNDERSIDE OF A SEAT]

DETECTIVE DON FLACK

I’ll make some calls.

DANNY MESSER

Think I might be able to make a call right now. This is somebody’s blood. It sure doesn’t belong here.

EXT. NEW YORK CITY SKYLINE - NIGHT TO DAY

RADIO D.J. (V.O.)

And New York’s Tough Talk continues. I gotta tell you, between last night’s play-off game getting cut short and the whole damn city getting shut down by this killer cabbie, we could all use a serious break.

[TRAFFIC/STREET WALLA – HORN HONKING]

EXT. BRILL PARK - FOUNTAIN - DAY

MAC TAYLOR

Shut it off.

[WALLA]

MAC TAYLOR (CONTINUED)

Who called it in?

STELLA BONASERA

Anonymous tip to 9-1-1 at 5:27 this morning.

[STELLA UNWRAPS THE TARP, FINDS DEAD RONNA DIXON INSIDE]

[FLASHBACK]

[BACK TO SCENE]

STELLA BONASERA (CONTINUED)

No I.D. on the vic.

[ZOOM IN TO ECS OF RONNA’S EYEBALL]

MAC TAYLOR

Petechial hemorrhaging in the eyes. Cherry red lividity indicating CO poisoning. The neck carvings are here, too. Looks like another Cabbie Killer victim.

DR. SHELDON HAWKES

Same tarp as well. Except for these.

STELLA BONASERA

No I.D. on this either.

DR. SHELDON HAWKES

Some kind of magnet?

STELLA BONASERA

Sure looks like it.

[MAC REACHES FOR A COIN IN THE WATER]

STELLA BONASERA (CONTINUED)

See something?

MAC TAYLOR

No. That’s the problem. What happened to the rest of the coins in this fountain?

INT. NEW YORK WAREHOUSE - WORKROOM - DAY

MAC TAYLOR

Abraham Katz? NYPD.

ABRAHAM “ABE” KATZ

To what do I owe the honor?

MAC TAYLOR

According to the Parks Department, you empty the fountain at Brill Park every morning.

ABRAHAM “ABE” KATZ

Yeah. Bethesda, Lincoln Center, City Hall. It’s my job.

STELLA BONASERA

You didn’t notice a dead body there the last time you swept up?

ABRAHAM “ABE” KATZ

Listen, sweetheart. I’ve been cleaning fountains for this city for 18 years. I lost track a how many dead bodies I’ve seen in that time.

[FLASHBACK]

ABRAHAM “ABE” KATZ (CONTINUED)

All I know was there was 50 pounds of change in that thing. I had to empty it before my homeless friends showed up to do it for me.

[BACK TO SCENE]

STELLA BONASERA

Well you tampered with a crime scene.

ABRAHAM “ABE” KATZ

At least I called 9-1-1.

MAC TAYLOR

So once you’ve collected the change, what do you do with it?

ABRAHAM “ABE” KATZ

Clean it, sort it, turn it over to the city’s General Fund.

STELLA BONASERA

Did you clean the Brill Park take yet?

ABRAHAM “ABE” KATZ

No. Still over there. Anything else I can do for you?

MAC TAYLOR

Yeah. You can carry these down to the car.

EXT. NEW YORK CITY BRIDGE/STREETS- DAY

INT. M.E.’S OFFICE - AUTOPSY ROOM - DAY

DR. SID HAMMERBACK

You know, it’s just this sort of thing that’s always made me shy away from organized sports. Though I do enjoy fencing.

DANNY MESSER

Got a C.O.D.?

DR. SID HAMMERBACK

Indeed. But it’s not quite as simple as a stab wound or gunshot.

LINDSAY MONROE

Never is.

DR. SID HAMMERBACK

Your victim succumbed rather quickly and painfully to atropine poisoning.

MAC TAYLOR

Atropine. That comes from a plant, doesn’t it?

DR. SID HAMMERBACK

Atropa belladonna, also known as Nightshade. Tox screen picked it up. It’s an herb used in a variety of medical products. Berries and leaves are the most lethal components. And in this case, the poison was at a concentrated dosage that would have caused ventricular fibrillation inside of five minutes.

LINDSAY MONROE

Well, he died at halftime, so it must have happened inside the arena.

DR. SID HAMMERBACK

I didn’t find any injection points. And his lung tissue’s clear, so it wasn’t inhalation.

LINDSAY MONROE

Well, that leaves--

[FLASHBACK]

LINDSAY MONROE (V.O.) (CONTINUED)

--contact or ingestion.

[BACK TO SCENE]

DR. SID HAMMERBACK

Something corroded the area around his mouth.

LINDSAY MONROE

Any stomach contents?

DR. SID HAMMERBACK

Like you wouldn’t believe. At least two hot dogs, popcorn, nachos, peanuts, an ice cream sandwich and almost a full liter of beer.

DANNY MESSER

I’m surprised he could get out of his seat.

DR. SID HAMMERBACK

What’s even more surprising were the traces of Phentremine I also found in his bloodstream.

LINDSAY MONROE

Wait, time out. Scott was taking an appetite suppressant?

DR. SID HAMMERBACK

Clearly a failure in this case. But, someone still found him lovable.

DANNY MESSER

Lip prints.

DR. SID HAMMERBACK

Twelve, to be exact. I lifted them from both cheeks, the neck and the forehead in various shades from Candy Kitten to Sangria Sunset.

LINDSAY MONROE

Twelve girls on the cheerleading squad.

DANNY MESSER

I also pulled a faint print from his mouth and then took a reference print from his own lips after washing.

LINDSAY MONROE

Anything else?

DR. SID HAMMERBACK

No, that’s it for now.

LINDSAY MONROE

Okay, thanks, Sid.

DR. SID HAMMERBACK

Yep.

DANNY MESSER

All right. Looks like the ball’s in our court. [TO LINDSAY] Hey. Wait up a sec. Where’s the fire?

LINDSAY MONROE

I’ve got work to do.

DANNY MESSER

Well, well, I was thinking that maybe we could, uh, we could talk.

LINDSAY MONROE

Now? This isn’t exactly the best time.

DANNY MESSER

Okay. Fine. You tell me when.

LINDSAY MONROE

Honestly, I don’t know.

INT. NEW YORK CRIME LAB - CABBIE KILLER COMMAND

CENTER/WAR ROOM - DAY

[CELL PHONE RINGS]

MAC TAYLOR

[INTO CELL PHONE] Mac Taylor.

REED GARRETT (V.O.)

Hey. It’s Reed. I’m about to--

INTERCUT WITH -

INT. REED GARRETT’S OFFICE - DAY

REED GARRETT (CONTINUED)

--put up a new blog post about the Cabbie Killer and I was hoping that maybe you could help me with something.

MAC TAYLOR (V.O.)

[OVERLAPPING] I gave you this number for (ON CAMERA) personal, not professional reasons.

REED GARRETT

(V.O.) Yes, I know. But, (ON CAMERA) I’m just trying to put together a real profile on this guy. (V.O.) You know? I mean, don’t you think that people (ON CAMERA) have the right to know about who they’re afraid of?

MAC TAYLOR

(V.O.) Look, I’m impressed by your determination, Reed. (ON CAMERA) Maybe even a little bit proud, but you’re a journalist and I’m a detective on this case. You’re crossing the line here.

REED GARRETT

Yes, but isn’t that what lines are for?

[CHUCKLES]

MAC TAYLOR

Not in my business.

REED GARRETT

Come on, throw me a bone, Mac.

MAC TAYLOR (V.O.)

Goodbye, Reed.

REED GARRETT

Well. You won’t give ‘em a story, then, I will.

[CLOSE ON REED’S COMPUTER WHERE HE STARTS WRITING HIS BLOG. “WHO IS THE CABBIE KILLER? According to high ranking sources at the NYPD Crime Lab, new evidence has shed light on what kind of person the Ca--.”]

EXT. NEW YORK CITY SKYLINE - DAY

INT. NEW YORK CRIME LAB - CORRIDOR - DAY

DANNY MESSER

Hey. I got nothin’ from those cups and wrappers we collected--

[FLASHBACK]

DANNY MESSER (V.O.) (CONTINUED)

--from Dugan Scott’s section. But, I got a hit in CODIS on the blood spatter I found on the seat. Came back to a Hudson Sports Arena concession salesman named Lamont Henford who just happened to get off parole last month.

[BACK TO SCENE]

DANNY MESSER (CONTINUED)

And here’s the real punch line. Apparently, he mixed it up with Dugan Scott in the stands two games ago. Scott filed a formal complaint with security.

LINDSAY MONROE

So you’re thinking, what? Henford hit back?

[LINDSAY AND DANNY ENTER AN ELEVATOR]

DANNY MESSER

Peanuts. Popcorn. Poison.

INT. HUDSON SPORTS ARENA - CONCESSION PREP AREA - DAY

LAMONT HENFORD

E-5? Yeah, I served him. Way too many times for my taste.

DANNY MESSER

How’s your taste been affected by that fat lip?

LAMONT HENFORD

Listen, man. That guy was an ass. He drank like a rock star, tipped like a roadie. But I was used to that. And then he just pushed me too damn far.

[REENACTMENT]

DUGAN SCOTT

Beer man. Beer.

LAMONT HENFORD (V.O.)

Called me lookin’ for another beer. From the way he looked, I should’ve kept walking, [MUSIC IN] but I stopped, and then he started.

DUGAN SCOTT

Check your zipper. [CLAPPING TO CHANT WITH CROWD] Check your zipper. Chec your zipper.

LAMONT HENFORD (V.O.)

I mean, embarrassed the hell out of me, you know. And after he decked me--

MUSIC OUT

[BACK TO SCENE]

LAMONT HENFORD (CONTINUED)

--I just got back up, said to hell with it.

LINDSAY MONROE

Seems awfully nice. What happened next?

LAMONT HENFORD

Then I went home early. Had a few beers of my own. As much as I wanted to kill that bastard, I wasn’t about to go back to jail for him.

DANNY MESSER

That remains to be seen, pal.

LAMONT HENFORD

Hmm.

MUSIC IN

EXT. NEW YORK CITY SKYLINE - DAY

INT. NEW YORK CRIME LAB - LAYOUT ROOM - DAY

[MONTAGE/FLASHBACK SEQUENCE - ND TECHS PROCESS ITEMS. STELLA DUMPS OUT COINS FROM THE FOUNTAIN, PROCESSES THEM. FINDS A SMALL METAL DISC WITH THE NUMBER 42 OVER A Z, MATCHES IT UP WITH MAGNET FOUND EARLIER HAWKES PROCESSES THE TARP.]

EXT. NEW YORK CITY STREETS - DAY

EXT. NYC TRANSPORTATION COMMISSION - DAY

MUSIC OUT

[REPORTER WALLA]

REPORTER #1

Detective Taylor, Detective Taylor. Detective Taylor. Is the body you found at Brill Park another Cabbie Killer victim?

MAC TAYLOR

We’re currently investigating that possibility.

REPORTER #2

There’s been a lot of speculation lately about just who this serial killer really is. Can you speak to that at all?

MAC TAYLOR

Can I speak to a speculation? No. Just because you read it online or in the papers doesn’t make it so. The fact is, there are a lot of dedicated investigators working extremely hard to stop this individual, whoever he is, from killing again.

REED GARRETT

Well, as one of those forced to speculate in the absence of any real information being released by the NYPD, I wonder if you could just tell me this, Detective Taylor. Would you take a New York City taxicab right now?

MAC TAYLOR

No, I wouldn’t. Not until this killer is found and brought to justice. No further questions.

[CLOSE ON REED’S PDA DISPLAY READING, “investigating possibilities, can’t speak to speculation, stay out of cabs”]

REPORTER #1

Detective, Detective.

JORDAN GATES

Are you crazy? I’ve got a good mind to have the mayor hail himself a cab right now.

MAC TAYLOR

Well then maybe you’re crazy.

JORDAN GATES

Look, you can’t allow one man to bring this entire city to a standstill.

MAC TAYLOR

Jordan, one man put a bomb in his shoe and now we all get to tiptoe barefoot through the airport.

JORDAN GATES

Yeah, but that didn’t cripple the airline industry.

MAC TAYLOR

Look, I appreciate the inconvenience, but in my opinion, one more person dying at the hand of a murderer is one too many.

JORDAN GATES

660,000 people depend on taxis here every day.

MAC TAYLOR

They can walk or take the subway.

JORDAN GATES

What about the 42,000 cabbies out of work?

MAC TAYLOR

I’d rather be unemployed than dead.

JORDAN GATES

Oh, that can be arranged.

MAC TAYLOR

Jordan, you do your job, I’ll do mine.

JORDAN GATES

Not if yours involves panicking the public.

MAC TAYLOR

Let me ask you something. Are you gonna take responsibility for the next person [MUSIC IN] killed in a cab? I didn’t’ think so.

EXT. NEW YORK CITY STREET - DAY

[ON CABS ON THE STREET]

MUSIC OUTEND OF ACT ONE

EXT. NEW YORK CITY SKYLINE - DAY

MUSIC IN

RADIO D.J. (V.O.)

And we’re back. Let’s take another call.

RADIO CALLER (V.O.)

Yeah, listen. I walked 45 blocks today. I’m ready to kill this Cabbie Killer.

INT. CSI - CABBIE KILLER COMMAND CENTER/WAR ROOM - DAY

STELLA BONASERA

I’m rerunning every possible database search on the ritualistic neck carvings. [MUSIC OUT] Addresses, transportation schedules, you name it. Whatever his code is, we just haven’t cracked it yet.

MAC TAYLOR

All right. Then let’s step it out again. Our killer’s claimed five victims. Two of them were real estate agents.

[FLASHBACK]

STELLA BONASERA (V.O.)

Both found on the beach. The first one almost survived.

[SCREAMS]

[BACK TO SCENE]

MAC TAYLOR

There’s the attorney from Jersey.

[FLASHBACK]

[BACK TO SCENE]

MAC TAYLOR (CONTINUED)

Then we found the grad student.

[FLASHBACK]

MAC TAYLOR (V.O.) (CONTINUED)

He, like the others, was trapped in the back of the cab, fought to get out, but all ultimately died of carbon monoxide poisoning.

STELLA BONASERA (V.O.)

And all the victims had the signature carvings on the back of the neck.

[BACK TO SCENE]

MAC TAYLOR

Any additional information on the vic from the fountain?

STELLA BONASERA

Nothing that ties her into the others. I did find this. It was in two pieces. I’m guessing it came apart in the water. Lead composition. So it’s probably old. Nothing pops up in any souvenir search thus far. But I’m thinking it could be tied to our killer.

[REENACTMENT]

MAC TAYLOR (V.O.)

Well, maybe he tracked it in with him when he dumped the body at Brill Park.

[BACK TO SCENE]

STELLA BONASERA

I’ll keep following it, see where it leads us.

[CELL PHONE RINGS]

STELLA BONASERA (CONTINUED)

Excuse me. [INTO CELL PHONE] Bonasera.

INTERCUT WITH -

INT. CSI - A/V LAB - DAY

DR. SHELDON HAWKES

Wanna go on a field trip?

STELLA BONASERA

Where to?

EXT. KINGS COUNTY COLLEGE - DAY

DR. SHELDON HAWKES

Kings County College. Analysis on the white trace I pulled up from our latest tarp came back as--

[FLASHBACK]

DR. SHELDON HAWKES (V.O.) (CONTINUED)

--avian waste.

[BACK TO SCENE]

STELLA BONASERA

There are about a million pigeons in this town.

DR. SHELDON HAWKES

Yeah, but how many wild South American Quaker parrots do you think there are? Hmm? You know, back in the late ‘60s, there was some crook working the tarmac at JFK, unloading cargo planes. He liked to keep some of the cargo for himself. Only he got more than what he bargained for when he opened one from Argentina. Turns out it was packed full of parrots. And once they flew the coop, they took up roost here.

DR. SHELDON HAWKES (CONTINUED)

They’ve been multiplying in numbers and noise ever since.

STELLA BONASERA

I hear that.

DR. SHELDON HAWKES

So maybe our Cabbie Killer got his tarps from someplace in this vicinity.

[WALLA]

DR. SHELDON HAWKES (CONTINUED)

Those are the same tarps we found our bodies wrapped in. And they’ve been cut.

MUSIC IN

STELLA BONASERA

These tire treads are standard size. They don’t match any of the construction rigs on the site.

DR. SHELDON HAWKES

They don’t even look like they belong here.

STELLA BONASERA

Looks like the fence was cut. Is this where our Cabbie Killer stops for supplies?

EXT. NEW YORK CITY STREET - DAY

[ON YELLOW TAXIS MOVING ON THE STREETS]

INT. NEW YORK CRIME LAB - TRACE LAB - DAY

MUSIC OUT

LINDSAY MONROE

Need help picking the right shade?

DANNY MESSER

[CHUCKLES] That’s just it. I mean, unless the makeup counter at Bloomie’s is selling mood lipstick, this partial print we got from our vic’s mouth seems to have changed color. It started out pink.

LINDSAY MONROE

And now it’s amber.

DANNY MESSER

Means the efflorescent crystalline residue we’re looking at is atropine trace.

LINDSAY MONROE

Well, that explains the color shift. So which cheerleader wore it?

[FLASHBACK]

[BACK TO SCENE]

DANNY MESSER

And if she had poison on her lips, why isn’t she dead too?

INT. NYPD - INTERROGATION ROOM/VIEWING ROOM - DAY

[MONTAGE SEQUENCE - CHEERLEADERS KISSING ONTO STRIPS OF PAPER FOR LIPSTICK COMPARISONS. FLACK AND DANNY WATCH THROUGH THE VIEWING WINDOW.]

DETECTIVE DON FLACK

Sexy. But dangerous.

INT. NEW YORK CRIME LAB - TRACE LAB - DAY

[MONTAGE SEQUENCE - DANNY PROCESSES THE LIPSTICK PRINTS. FINDS A MATCH FOR PAULA TOLOMEO]

DANNY MESSER

[INTO CELL PHONE] Lindsay, focus on Paula Tolomeo, okay? I just got a match on her lipstick print.

LINDSAY MONROE (V.O.)

Okay. But lipstick’s not enough. We’ll have to find more.

INT. NEW YORK CRIME LAB - CORRIDOR - DAY

STELLA BONASERA

Hey, Mac. Got a tread pattern match on the tire tracks we lifted from the fumigation site.

[FLASHBACK]

STELLA BONASERA (V.O.) (CONTINUED)

It’s definitely not from the equipment we saw at Kings College. Goodfire steel belted radials, circa 2006.

[BACK TO SCENE]

DR. SHELDON HAWKES

Distributors’ list narrowed us down to eight New York cab companies that have bought them since then.

STELLA BONASERA

And what I just found out about our fountain magnet will narrow the search even further. It’s a dispatch button.

[FLASHBACK]

STELLA BONASERA (V.O.) (CONTINUED)

Cab companies used to use it to track the location--

[BACK TO SCENE]

STELLA BONASERA (CONTINUED)

--of their taxis.

MAC TAYLOR

Most cabs today are traced by GPS. There can’t be too many cab companies around still using magnets.

STELLA BONASERA

As a matter of fact, there’s only one.

MUSIC IN

EXT. NEW YORK CITY STREETS - DAY

RADIO D.J. (V.O.)

Okay, we got a caller on the line who’s a cabbie?

CABBIE CALLER (V.O.)

Used to be. Now there’s no work for any of us.

INT. ZENITH CAB COMPANY - DAY

RONNIE HALL

Yeah, we use it. It’s just some old school relic the owner’s too cheap to take down. You guys don’t find this whack job any time soon, we’re all gonna be a bunch of relics.

STELLA BONASERA

Like I said, found a magnet from this board at a crime scene. Any idea how it got there?

RONNIE HALL

Look around. All I know is, we’re not going anywhere, especially some piece of junk from the shop.

DR. SHELDON HAWKES

Think about it. Is there any other place these magnets are kept?

RONNIE HALL

That’s the only place I’ve ever seen ‘em. The ones we manage to pick up and stick back on anyway.

STELLA BONASERA

What, they just fall off?

RONNIE HALL

Some hack knocked ‘em off a few months back when he was pissed of over not making his month’s lease. Punched a hole in the wall while he was at it. Real piece of work, that guy.

STELLA BONASERA

Got a name? An employment record?

RONNIE HALL

Are you kidding me? You have any idea how many cabbies come and go through here on a daily basis? Half the time I can’t even pronounce their names, much less write ‘em down. But if you wanna go through my files--.

STELLA BONASERA

We will.

DR. SHELDON HAWKES

How ‘bout you show us that hole in the wall first?

CAB COMPANY P.A.

Rodrigo to the office. Rodrigo to the office.

MUSIC IN

RONNIE HALL

Is this what you’re looking for?

[RONNIE MOVES EMPIRES CALENDAR TO REVEAL HOLE]

DR. SHELDON HAWKES

That’s exactly what we’re looking for.

[MONTAGE SEQUENCE - HAWKES SWABS THE HOLE IN THE WALL, REMOVES SOME TRACE EVIDENCE]

INT. NEW YORK CRIME LAB - TRACE LAB - DAY

STELLA BONASERA

What is it, Hawkes?

DR. SHELDON HAWKES

I just got a case-to-case hit.

STELLA BONASERA

What? So the DNA you got off the wall is a match to a blood sample from an unsolved murder case in Rochester.

[HAWKES NODS] You know what this mean.

DR. SHELDON HAWKES

We gotta get our hands on that evidence.

STELLA BONASERA

You’re damn right we do.

MUSIC OUTEND OF ACT TWO

EXT. NEW YORK CITY SKYLINE - DAY

[A HELICOPTER FLIES OVER THE CITY]

EXT. NEW YORK CITY STREET - DAY

REPORTER #1 (V.O.)

Detective Taylor. Is the body you found at Brill Park--

INT. NEW YORK CRIME LAB - MAC’S OFFICE - DAY

[MAC WATCHES HIS PRESS CONFERENCE ON TV]

REPORTER #1 (V.O.) (CONTINUED)

--another Cabbie Killer victim?

MAC TAYLOR (V.O.)

We’re currently investigating that possibility.

REPORTER #2 (V.O.)

Detective Taylor, are these murders connected?

MAC TAYLOR (V.O.)

No comment.

[TV WALLA]

STELLA BONASERA

Need me?

MAC TAYLOR

Yeah. Your Rochester evidence is being choppered in as we speak.

STELLA BONASERA

Great. That DNA blood sample could be exactly the break we’ve been looking for.

MAC TAYLOR

Hope you’re right about that.

[PREVIOUS PRESS CONFERENCE WALLA CONTINUES]

STELLA BONASERA

Catching it from all sides, huh?

MAC TAYLOR

Let’s just say that between the media and the mayor’s office I should probably be wearing a flack jacket right about now.

STELLA BONASERA

We’re closing in, Mac. We’re gonna nail this guy, you know that.

MAC TAYLOR

Whether we can do it on everyone else’s schedule, that’s another story. People want this killer’s head on a platter and if they don’t get it soon, they’ll happily take mine instead.

STELLA BONASERA

What was it you once said, uh, when the heat is on, you gotta wear more sun block?

MAC TAYLOR

I said that?

STELLA BONASERA

Uh-huh.

MAC TAYLOR

Think I was just back from vacation. Probably in a much better mood. Today I got a call from the widow of Ben Melvoy.

STELLA BONASERA

The attorney from Jersey.

MAC TAYLOR

They have a toddler and a newborn and were two weeks away from celebrating their tenth anniversary. And then he gets into the wrong cab.

STELLA BONASERA

My God.

MAC TAYLOR

But you know what hit me the hardest? She couldn’t have been sweeter. Held it together, didn’t even cry. All she asked me to do was to stop this killer from hurting someone else. But in spite of all the heartache and bloodshed he’s causing, the only thing I could really offer her was, an apology. Are we gonna get this guy?

STELLA BONASERA

We have to. We have to.

MUSIC IN

EXT. NEW YORK CITY STREETS - DAY

[ON YELLOW TAXIS MOVING ON THE STREETS]

INT. NEW YORK CRIME LAB - A/V LAB - DAY

[LINDSAY WATCHES THE BASKETBALL HALFTIME FOOTAGE ON MONITOR]

VERNE LUNDQUIST (V.O.)

There’s the halftime buzzer.

[SPEEDED-UP TV WALLA]

PAULA TOLOMEO (V.O.)

Row E. Row E. Seat 5.

[LINDSAY ZOOMS IN ON THE TICKET PAULA PICKED FROM THE BARREL]

LINDSAY MONROE

She announced a different seat number than the one she picked. So much for our random drawing.

INT. NEW YORK CRIME LAB - CORRIDOR - DAY

MUSIC OUT

INT. NEW YORK CRIME LAB - TRACE LAB - DAY

STELLA BONASERA

Okay. The vic in the case-to-case search is a twenty-eight-year-old woman named Paige Lopez. Priors for prostitution. Witnesses saw her coming out of a bar with an ND male. The Monroe County Sheriff’s Department found her body two days later floating in the Genesee. Multiple defense wounds, so she definitely put up a fight. C.O.D. was strangulation. No carbon monoxide asphyxiation. But, she did have the L2729 carvings on her neck. So it’s gotta be our cabbie killer.

DR. SHELDON HAWKES

Well if it is, there’s something seriously wrong with him. This blood sample he left behind in the struggle is riddled with agranulocytosis.

STELLA BONASERA

Granulated white blood cells, huh?

DR. SHELDON HAWKES

Yeah.

STELLA BONASERA

Well, that’s usually induced with exposure to drugs or radiation therapies. A junkie maybe?

DR. SHELDON HAWKES

Or a cancer patient? And I’ll get this to Tox. See if it’ll tell us how sick this sicko really is.

EXT. NEW YORK CITY SKYLINE - DUSK

BUILDING SUPER (V.O.)

This is her apartment, Detective.

INT. PAULA TOLOMEO’S APARTMENT - DAY

DETECTIVE DON FLACK

Paula Tolomeo, NYPD. We have a warrant to search the premises. Hello. Nobody’s home.

LINDSAY MONROE

I don’t know. A lot of big books with big words for a cheerleader.

DANNY MESSER

Maybe she doesn’t live alone. These look a little big for her, no? You hear anything about a roommate perhaps?

DETECTIVE DON FLACK

Super said she’s the only tenant. But pro cheerleaders aren’t exactly on the high-end of the pay scale. Maybe she’s subletting.

LINDSAY MONROE

A lot of diet pills. Could explain the Phentremine trace that Sid found on the vic. Not a lot of food.

DETECTIVE DON FLACK

I wonder if that’s her roommate.

[FLACK AND LINDSAY SEE A WOMAN’S PHOTOGRAPH ON THE REFRIGERATOR]

DANNY MESSER

I found her secret garden, I can tell you that much.

LINDSAY MONROE

Belladonna.

DETECTIVE DON FLACK

What’s the other stuff?

LINDSAY MONROE

Looks like calabar beans. Wait a minute. That’s it. She also made an antidote.

DETECTIVE DON FLACK

There is one?

LINDSAY MONROE

Physostigmine. It comes from the calabar bean.

DANNY MESSER

Ophthalmologists use it to contract their patients’ pupils.

LINDSAY MONROE

And she used it to stay alive. Paula could’ve ground up the [MUSIC IN] berries and the beans.

[REENACTMENT]

[BACK TO SCENE]

LINDSAY MONROE (CONTINUED)

Made two different concentrated elixirs. Then, she refills the diet pills, one with poison, the other with antidote.

[REENACTMENT]

[BACK TO SCENE]

LINDSAY MONROE (CONTINUED)

She would have had to swallow the antidote first to counteract the effects of the poison.

[REENACTMENT]

[BACK TO SCENE]

LINDSAY MONROE (CONTINUED)

But then all she had to do was pop the other pill.

[REENACTMENT]

[BACK TO SCENE]

ANNOUNCER (V.O.)

All right, New York fans. Let’s getready to cheer on Dugan Scott for the one million dollar shot. Let’s hear it.

[BACK TO SCENE]

LINDSAY MONROE (CONTINUED)

And the shot clock starts to tick.

DETECTIVE DON FLACK

Talk about a personal foul.

DANNY MESSER

All right, I’m with you on the how. But what about the why?

LINDSAY MONROE

Well, maybe our mystery girl can answer that.

[THEY ALL LOOK TO THE PHOTOGRAPH ON THE REFRIGERATOR]

INT. NEW YORK CRIME LAB - CORRIDOR - DAY

MUSIC OUT

MAC TAYLOR

You made up a story implying I was the source.

REED GARRETT

Look, what do you want me to say? I am getting 20,000 hits a day. People like to read my blog.

MAC TAYLOR

Which is exactly why you should be more careful what you say.

REED GARRETT

We don’t have time for careful, Mac. We have a serial killer to catch.

MAC TAYLOR

No, Reed. I have a serial killer to catch. You just want a headline. But I get it. So out of love and respect for your mother I’ll give you an exclusive. You ready? Watch who you mess with.

REED GARRETT

Is that a threat from you or from the killer?

MAC TAYLOR

Both.

[REED PULLS OUT HIS CELL PHONE WHICH DISPLAYS A TEXT MESSAGE, “IF U WANT 2 KNOW MORE ABOUT THE CABBIE KILLER -- MEET ME @ THE CORNER OF HUDSON & FRANKLIN TONIGHT @ 10PM”]

MUSIC IN

MUSIC OUTEND OF ACT THREE

EXT. NEW YORK CITY SKYLINE - NIGHT

MUSIC IN

INT. NEW YORK CRIME LAB - A/V LAB - NIGHT

[LINDSAY USES THE WOMAN’S PHOTOGRAPH FROM PAULA’S REFRIGERATOR TO TRY TO MAKE A MATCH ON SEVERAL DIFFERENT DATABASES. SHE USES PAULA’S CHEERLEADER PHOTO TO COMPARE. A “BIOMETRIC IMAGE MATCH” IS MADE.]

MUSIC OUT

INT. NYPD - INTERROGATION ROOM - DAY

PAULA TOLOMEO

[RHYTHMICALLY POUNDING TABLE] Eat a salad. Eat a salad. That’s the chant he started. It was two years ago but I can still feel the humiliation like it was yesterday.

[FLASHBACK]

PAULA TOLOMEO (V.O.)

Section 214, Row K, Seat 3.

DUGAN SCOTT

Eat a salad. [CLAPPING WITH CROWD] Eat a salad. Eat a salad. Eat a salad. Eat a salad.

PAULA TOLOMEO

Will you stop?

[CROWD WALLA]

[BACK TO SCENE]

PAULA TOLOMEO

My boyfriend was at that game. He dumped me the very next day. And because my fat face was on the big screen, complete strangers would come up to me telling me to eat a salad.

DANNY MESSER

So you chose to get back at Dugan Scott by killing him?

DETECTIVE DON FLACK

Crime of passion?

LINDSAY MONROE

Crime of patience.

PAULA TOLOMEO

I worked my ass off. Literally. I swore I would do whatever it took, gastric bypass, liposuction, plastic surgery, tryout after tryout after tryout until I finally made the squad. Just so I could watch him eat his poison words in front of everyone.

[FLASHBACK]

MUSIC IN

[BACK TO SCENE]

DANNY MESSER

Well, I hope it was worth it. Because you just kissed your life goodbye.

[THUNDER/RAIN]

EXT. NEW YORK CITY SKYLINE - NIGHT

MUSIC OUT

EXT. NEW YORK CITY SIDEWALK - NIGHT

[CELL PHONE RINGS]

LINDSAY MONROE

[INTO CELL PHONE] Hey.

INTERCUT WITH -

INT. DANNY’S APARTMENT - NIGHT

DANNY MESSER

Hey. Where are you?

LINDSAY MONROE

I’m taking a rain walk. It’s a Montana thing. You wouldn’t understand.

DANNY MESSER

(V.O.) Yeah, maybe I would. (ON CAMERA) Maybe there’s a lot of things that I, that I understand now. How ‘bout that?

LINDSAY MONROE

Yeah, like what?

DANNY MESSER

How sorry I am for pushing you away.

LINDSAY MONROE

(V.O.) Danny, I tried to give you your space. (ON CAMERA) I don’t know how much longer I can feel alone. It’s messing with my work. It’s breaking my heart.

DANNY MESSER

(V.O.) And I know. No, I know, I do. I swear to God it won’t happen again. (ON CAMERA) ‘Cause the truth is, [MUSIC IN] truth is I miss you. I miss you, more than I can say. Even if, uh, I don’t know how to say it.

LINDSAY MONROE

Do you have any idea how hard you are to love?

DANNY MESSER

Well why don’t you come over here and tell me in person? Please?

LINDSAY MONROE

I gotta go.

INT. NEW YORK CRIME LAB - CORRIDOR - NIGHT

STELLA BONASERA

So you got Tox results back on our cabbie killer’s blood sample?

MUSIC OUT

DR. SHELDON HAWKES

The agranulocytosis was caused by extremely high dosage of two different drugs – cloperidol and halzapine (as said) (should have been haloperidol and clozapine?).

STELLA BONASERA

Usually used to treat psychosis, right?

DR. SHELDON HAWKES

Yes. But only in clinical settings. And together, only for acutely aggressive patients.

STELLA BONASERA

Hm.

DR. SHELDON HAWKES

Now, I’ve already done some checking and there are three hospitals in the state currently using that cocktail for tough cases. But there was a fourth hospital that was shut down last year for all sorts of violations including--

INT. NEW YORK CRIME LAB - TRACE LAB - NIGHT

(CONTINUOUS)

DR. SHELDON HAWKES (CONTINUED)

--over-medicating their patients.

STELLA BONASERA

Mannix Asylum.

DR. SHELDON HAWKES

Yeah.

STELLA BONASERA

We got a briefing when they closed and had to release some of their patients early.

DR. SHELDON HAWKES

Who are you calling?

STELLA BONASERA

The district attorney. I want to get a subpoena for the records of every patient let out of Mannix that was treated with both those drugs. It may take awhile.

DR. SHELDON HAWKES

I’ll wait.

INT. DANNY’S APARTMENT BUILDING - HALLWAY - NIGHT

[RIKKI KNOCKS ON DANNY’S DOOR]

RIKKI SANDOVAL

Normally, neighbors ask for sugar. But I thought I’d be daring and offer some first.

DANNY MESSER

[CHUCKLES] Hey, Rikki.

RIKKI SANDOVAL

Mind if I come in?

DANNY MESSER

Rikki, listen, I’ve been, uh, I’ve been thinking, that this thing, this thing between us, you were right. We made each other feel good. But I’m starting to think it’s bad. It’s a bad thing for us to do.

RIKKI SANDOVAL

Danny, I’m moving.

DANNY MESSER

You’re moving?

RIKKI SANDOVAL

I need a fresh start. Too many memories.

DANNY MESSER

I’m, uh--.

RIKKI SANDOVAL

No. Don’t say you’re sorry. Just say goodbye.

DANNY MESSER

Goodbye.

RIKKI SANDOVAL

Goodbye.

DANNY MESSER

Rikki, wait. What about the sugar?

RIKKI SANDOVAL

You’re a sweet man. You keep it.

[DANNY LOOKS AT RUBEN SANDOVAL’S MEMORIAL CARD]

EXT. NEW YORK CITY SKYLINE - NIGHT

EXT. NEW YORK CITY STREETS - NIGHT

INT. NEW YORK CRIME LAB - MAC’S OFFICE - NIGHT

STELLA BONASERA

The D.A. got a judge to wake up and sign the subpoena. We’ve got the medical records of four patients who were released early from Mannix Asylum.

DR. SHELDON HAWKES

Each of whom received the drugs we found in our killer’s blood sample.

MUSIC IN

[SERIES OF CLOSE SHOTS OF MEDICAL RECORDS. PHRASES POP OFF THE PAPER, “victim of severe child abuse, multiple knife scars, ritualistic patterns, maternal suicide, carbon monoxide poisoning, religious fanaticism.”]

MAC TAYLOR

Severe child abuse, multiple knife scars, maternal suicide, religious fanaticism. This one looks pretty good for it. What’s his name?

[CLOSE ON MEDICAL RECORDS WITH PATIENT’S NAME, “JOHN DOE.”]

MAC TAYLOR (CONTINUED)

John Doe. So even with all this information at our fingertips we still don’t have our killer’s name. All right. Enough is enough. I want both of you, Danny, Lindsay, Adam, Sid, every last person in this lab on this if we have to work double overtime and around the damn clock. As far as I’m concerned, every other case goes to the bottom of the pile until we track this cabbie killer down and permanently put him out of business.

STELLA BONASERA

Okay.

EXT. NEW YORK CITY SIDEWALK/SUBWAY STATION - NIGHT

MUSIC OUT

LINDSAY MONROE

Oh, no. You’ve got to be kidding me.

[SIGN ON DOORS, “STATION CLOSED. OPENS MARCH 2009”]

MUSIC IN

INTERCUT WITH -

INT. CABBIE KILLER’S CAB - NIGHT

[CABBIE KILLER WATCHES RAIN-SOAKED PEDESTRIANS ON THE SIDEWALK]

[LINDSAY SPOTS A CAB]

[A HAND REACHES FOR THE CABBIE KILLER’S CAB. REED ENTERS THE CAB.]

MUSIC OUT

REED GARRETT

Man, am I glad to see you. Ninth and Mercer. I was supposed to meet some guy on that corner but I guess he’s a, uh, no-show, huh? You could, uh, float away on a night like this, you know what I mean? Hello?

TO BLACK

THEME MUSIC IN

CLOSING CREDITS

MUSIC OUT

MAC TAYLOR (V.O.)

Stay tuned for scenes from our next episode.

THE END - EPISODE #419TRT - 41:06

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